تاریخچه بیمه در ایران و جهان


تاریخچه بیمه در جهان


بیمه در زبان فرانسه Assurance و در زبان انگلیسی Insurance معنا می دهد . می توان گفت که هر دو این معانی که ازریشه لاتینی secures به معنای اطمینان گرفته شده است ، اما معادل آن در پارسی را می توان برگرفته از "بیم" که همان عدم اطمینان خاطر از حصول نتیجه مطلوب می باشد دانست.
فعالیت بیمه گری به سال 1552 در شهر فلورانس ایتالیا بر می گردد ، اما شرکت لویدز لندن در سده هفدهم مهمترین اجتماع بیمه گران را تشکیل می داد واز یک قهوه خانه تا یکی از بزرگترین بیمه های جهان نقش ایفاء می نماید.
بازرگانان و کشتی‌داران انگلیسی در ابتدای قرن هفدهم میلادی، پیمانی را در کافه‌ای در لندن به نام لویدز پایه‌گذاری کردند که می‌توان این پیمان را اولین شکل از بیمه امروزی دانست. در حقیقت آن‌ها در این پیمان شرکت بیمه لویدز را پایه‌گذاری نمودند. امروزه این شرکت به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در صنعت بیمه شناخته می‌شود.
دومین رشته بیمه‌ای، بیمه آتش سوزی است که پس از آتش‌­سوزی مهیب و فاجعه بار لندن در سال ۱۶۶۷ تاسیس شد. نخستین رشته بیمه که وارد ایالات متحده آمریکا شد، بیمه آتش‌سوزی بود.
پس از جنگ جهانی دوم بیمه­‌های اجتماعی توسعه پیدا کرد. در دهه ۸۰ قرن نوزدهم بیمه اجتماعی در آلمان اجرا شد و در سال ۱۹۱۱ قانون بیمه ملی در بریتانیا هم به تصویب رسید.

در تاریخچه بیمه، نخستین نوع بیمه که مربوط به قبل از سده نوزدهم مورد عمل قرار گرفته ،بیمه باربری دریایی است . سایر رشته‌های بیمه‌ای کم و بیش بعد از انقلاب صنعتی به تدریج شروع شده است.

تاریخچه بیمه در ایران


سابقه فعاليت بيمه در كشور به صورت غير رسمي بيش از يك قرن است .نخستين بار در سال ۱۲۸۹ خورشيدي دو شركت بيمه خارجي به تاسيس نمايندگي در ايران اقدام كردند .اولين قانوني كه در ايران درخصوص شركت هاي بيمه به تصويب رسيد قانون مربوط به ثبت شركت ها مصوب دوم آذر ۱۳۱۰ است كه در ماده ۸ آن شركت هاي بيمه اعم از ايراني و خارجي را تابع نظام نامه اي دانست كه از طرف وزارت عدليه تنظيم مي شود .
تاسيس شركت سهامي بيمه ايران در ۱۵ آبان ۱۳۱۴ وتصويب قانون بيمه در هفتم ارديبهشت ۱۳۱۶ را بايد نقطه آغاز تحولات بازار بيمه كشور دانست . با تصويب اين قانون حدود ۱۰ شركت بيمه خارجي شعب و نمايندگي هاي خود در ايران را ثبت كردند . درسال ۱۳۲۹ نخستين شركت بيمه خصوصي ايراني به نام "بيمه شرق " تاسيس شد و پس از آن در دهه هاي بعد تعداد ديگري از شركت هاي بيمه خصوصي ايراني و يا با سرمايه گذاري مشترك ايراني و خارجي در ايران آغاز به فعاليت كردند.
نظارت و بيمه گري توامان شركت سهامي بيمه ايران در بازار بيمه موجب شد كه سياست گذاران به دنبال تفكيك تصدي از سياست گذاري و نظارت در بازار بيمه باشند و با تاسيس بيمه مركزي تحولات صنعت بيمه شتاب بيشتري گرفت .
قانون تأسيس بيمه مركزى ايران و بيمه‌گرى در ۳۰ خرداد ۱۳۵۰ در ۷۷ ماده به تصويب رسيد و نحوه فعاليت و عمليات بيمه را در مورد شركت‌هاى داخلى و خارجى ترسيم نمود . ماده (۱ ) اين قانون اعلام كرده است كه :
به‌منظور تنظيم و تعميم و هدايت امر بيمه در ايران و حمايت بيمه‌گذاران و بيمه‌شدگان و صاحبان حقوق آنها و همچنين به‌منظور اعمال نظارت بر اين فعاليت، مؤسسه‌اى به نام بيمه مركزى طبق مقررات اين قانون با اهداف زير تأسيس مى‌گردد.
1- تنظيم بازار بيمه كشور و هدايت آن از طريق تصويب آيين­ نامه ­ها و مقررات
2- توسعه و تعميم بيمه­ هاي بازرگاني
3- اعطاي مجوز تأسيس شركت ­ها و شبكه كارگزاري و نظارت بر فعاليت شركت­هاي بيمه­ اي به نمايندگي از دولت در بازار
4- انجام امور اتكايي اجباري براي مؤسسات بيمه­ اي
5- قبولي و واگذاري بيمه­ هاي اتكايي با مؤسسات داخلي و خارجي

براساس خشت نوشته‌های پیدا شده در تخت جمشید، تمام کسانی که در تخت جمشید کار می‌کردند وحقوق می‌گرفتند در آن زمان بیمه بوده‌اند.

بررسی شرکت‌های بیمه‌ای که هم اکنون در کشور مشغول فعالیت هستند

شرکت بیمه آسیا

از قدیمی‌ترین شرکت های بیمه می‌توان به بیمه آسیا اشاره کرد. بیمه آسیا در سال 1338 و در پی تصویب قوانین محدودیت برای شرکت های بیمه خارجی تأسیس شد و از همان تاریخ آغاز به کار کرد و تا کنون به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت های بیمه با بیش از 200 نفر نیروی انسانی متخصص در حال فعالیت است.
بیمه آسیا که از سال 1388 به بخش خصوصی واگذار گردید از معدود بیمه‌هایی است که نقش اتکایی و حمایت بیمه‌ای را نیز انجام می‌دهد و عنوان دومین شرکت در قبول بیمه اتکایی را دارد.
حوزه فعالیت‌های بیمه آسیا: بیمه آسیا علاوه بر فعالیت‌های بیمه‌ای و ارایه خدمات بیمه و پرداخت خسارات، در زمینه پذیرش بیمه اتکایی مؤسسات داخلی و خارجی مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ر شبکه فروش بیمه آسیا در تمامی روش‌های فروش فعال است یعنی فروش از طریق کارگزار، نماینده و استارت‌آپ‌های بیمه‌ای.
بیمه آسیا مطابق آخرین گزارش این شرکت بیش از 100 شعبه فعال و نزدیک به 3000 نمایندگی فعال در سطح کشور دارد که در انجام خدمات بیمه‌ای شامل مشاوره و فروش بیمه و پرداخت خسارت مشغول به فعالیت هستند.
رضایت مشتری(رتبه): 1
پاسخگویی(رتبه): 2
رسیدگی به شکایات(رتبه): 3
سادگی و سرعت خسارات(رتبه): 1
رضایت از مبلغ خسارت دریافتی(رتبه): 3
بیمه آسیا

شرکت بیمه دانا

بيمه دانا در بیست و دوم خرداد ماه سال 1353 با مشاركت بيمه Commercial Union انگليس بصورت شركت سهامي عام با سرمايه بخش خصوصي تأسيس شد. اين شركت پس از 5 سال فعاليت در قالب بخش خصوصي در تيرماه 1358 براساس مصوبه شوراي انقلاب و دولت موقت به همراه 12 شركت بيمه خصوصي ملي اعلام شد.
در آذرماه سال 1367 به موجب « قانون نحوه اداره امور شركت‌هاي بيمه » شركت‌هاي بيمه ملي شده ( آريا، اميد، پارس، توانا، تهران، حافظ، ساختمان و كار، شرق، ملي) در شركت سهامي بيمه دانا ادغام و به موجب همين قانون مقرر شد اين شركت ضمن بررسي حساب‌ها و تسويه ديون دولت و سهامداران شركت‌هاي ادغامي، به عنوان يك شركت بيمه تخصصي در رشته بيمه‌هاي اشخاص شروع به فعاليت نمايد.
به دليل محدوديت حوزه فعاليت و نبود امكان رقابت با ساير شركت‌هاي بيمه در سال 1375 با تصويب ماده واحده‌اي توسط مجلس شوراي اسلامي به بيمه دانا اجازه داده شد همچون ساير شركت‌هاي بيمه‌اي فعاليت نمايد. فعاليت‌هاي عمومي بيمه دانا عملاً از ابتداي سال 1376 آغاز و گسترش يافت.
در حال حاضر بیمه دانا با وجود 61 شعبه،1987 نمایندگی، 35 شرکت نمایندگی،115 نمایندگی فروش ویژه بیمه عمر، 670 کارگزاری و سه دفتر فرعی با در دست داشتن حدود 7/7 درصد بازار بیمه کشور خود را به عنوان سومین شرکت بزرگ بازار بیمه کشور به همگان معرفی کرده است.
رضایت مشتری(رتبه): 2
پاسخگویی(رتبه): 5
رسیدگی به شکایات(رتبه): 2
سادگی و سرعت خسارات(رتبه): 3
رضایت از مبلغ خسارت دریافتی(رتبه): 4
بیمه دانا

شرکت بیمه معلم

بیمه معلم با عنوان اولیه “شرکت بیمه صادرات و سرمایه گذاری” در سال ۱۳۷۳ با مشارکت نظام بانکی و به منظور توسعه فعالیتهای صادراتی و ارائه پوششهای بیمه های اعتباری در مقابل ریسکهای موجود، تأسیس گردید.
در تیرماه سال ۱۳۸۶، پس از واگذاری بخش عمده سهام شرکت و بر اساس تصمیم سهامداران جدید، نام شرکت به « بیمه معلم » تغییر یافت.
این شرکت توانست به تدریج دامنه فعالیتهای خود را توسعه داده و موفق به اخذ مجوز فعالیت از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در کلیه رشته های بیمه زندگی و غیر زندگی و اتکائی گردد.
بیمه معلم با شبکه فروش بیمه در داخل و خارج از کشور، تبدیل به یکی از نام‌های آشنا در بازار بیمه ایران شده است. شرکت بیمه معلم بیشتر از ۵۰ شعبه‌ در داخل و 4 نماینده در بیرون از کشور برای این شرکت مشغول به فعالیت‌های بیمه‌ای هستند. بیشتر از ۳۰۰۰ نماینده بیمه معلم نیز در حال فعالیت بیمه‌ای برای این شرکت هستند.
رضایت مشتری(رتبه): 3
پاسخگویی(رتبه): 4
رسیدگی به شکایات(رتبه): 4
سادگی و سرعت خسارات(رتبه): 4
رضایت از مبلغ خسارت دریافتی(رتبه): 6
بیمه معلم

شرکت بیمه ایران

بررسی تاریخچه این شرکت به نوعی بررسی تاریخ بیمه در ایران است چرا که با فاصله اندکی از ورود بیمه به ایران و فعالیت شرکت های بیمه خارجی، بیمه ایران با هدف ایجاد یک بیمه داخلی و صد در صد ایرانی تأسیس شد. در تاریخچه شکل‌گیری این شرکت که اولین شرکت بیمه ایرانی است دو ایرانی به اسم الکساندر آقایان و علی‌اکبر داور نقش بسیار مهمی داشتند و شرح مفصل آن در منابع مختلف با جزییات بیان شده است.
در اینجا تنها به طور مختصر اشاره می‌کنیم که این شرکت در سال ۱۳۱۴ تأسیس شد و در ابتدا با مشکلات زیادی از قبیل تأمین بیمه اتکایی برای خود همراه بود.
اما بعدها با تعطیلی شرکت‌های خارجی و گشایش انواع شرکت‌های بیمه ایرانی، نقش بیمه اتکایی را نیز ایفا می‌کرد تا در نهایت با تأسیس بیمه مرکزی این نقش به عهده بیمه مرکزی گذاشته شد و شرکت بیمه ایران تنها متمرکز به انجام خدمات بیمه‌ای شد.
شرکت بیمه ایران که از بزرگ‌ترین شرکت‌های بیمه است با شبکه فروش گسترده خود سهم بزرگی از بازار بیمه را به خود اختصاص داده است. تنها بیش از ۴۰۰۰ نفر نیروی انسانی برای این شرکت مشغول به کار هستند.
شبکه فروش این شرکت متشکل شده از ۱۲ شعبه و نمایندگی در خارج از کشور، بیش از ۲۰۰ شعبه فعال در داخل، بیش از ۳۷۰۰ دفتر نمایندگی و ۱۵۶ نماینده حقوقی در سراسر کشور است
رضایت مشتری(رتبه): 4
پاسخگویی(رتبه): 3
رسیدگی به شکایات(رتبه): 1
سادگی و سرعت پرداخت خسارات(رتبه): 2
رضایت از مبلغ خسارت دریافتی(رتبه): 2
بیمه ایران

شرکت بیمه کارآفرین

بیمه کارآفرین با هدف تغییرات در ساختار بیمه در سال ۱۳۸۱ تأسیس شد و از اولین شرکت‌های خصوصی بیمه بعد از انقلاب است.
شبکه فروش در بیمه کارآفرین شامل ۴۵ شعبه و ۲۰۰۰ نمایندگی در سطح کشور است که به این مقدار باید همکاری با کارگزاران بیمه و اگریگیتور‌های بیمه‌ای را نیز اضافه کرد.
رضایت مشتری(رتبه): 6
پاسخگویی(رتبه): 6
رسیدگی به شکایات(رتبه): 14
سادگی و سرعت پرداخت خسارات(رتبه): 13
رضایت از مبلغ خسارت دریافتی(رتبه): 15
بیمه کارآفرین

شرکت بیمه رازی

شركت بيمه رازي بر اساس قانون تاسيس موسسات بيمه غير دولتي مصوب مجلس شورای اسلامی در بهار سال 1382 فعالیت خود را آغاز کرد
از آغاز فعالیت تا امروز، شركت بيمه رازي توانسته است با استخدام بيش از 600 نفر همكار توانمند و مجرب و داير ساختن 42 شعبه و 1040 نمايندگي عمومي، 482 نمايندگي بيمه هاي عمر و همكاري با بيش از 414 كارگزاري بيمه، خدمات خود را به سراسر ايران توسعه داده و خود را بعنوان يك شركت بيمه اي صاحب اعتبار نزد عموم هم ميهنان و نيز در قبال وزارتخانه ها و سازمان هاي بزرگ دولتي و نهادهاي عمومي و شركت ها و بنگاه هاي خصوصي معرفي نمايد .
رضایت مشتری(رتبه): 5
پاسخگویی(رتبه): 1
رسیدگی به شکایات(رتبه): 13
سادگی و سرعت پرداخت خسارات(رتبه): 6
رضایت از مبلغ خسارت دریافتی(رتبه): 5
بیمه رازی

شرکت بیمه ملت

این شرکت در تاریخ 1382/09/04 با مجوز بیمــه مرکزی جمهوری اسلامی ایـران، تـأسیس شـد.
شبکه فروش بیمه ملت را بیشتر از ۱۰۰۰ نماینده و ۴۰۰ نماینده بیمه عمر و زندگی و ۵ شعبه در سطح کشور تشکیل می‌دهند. همچنین خرید انواع بیمه ملت با استفاده از سرویس‌های مدیریت آنلاین بیمه مانند یوبیم امکان پذیر است و بیمه ملت از این طریق نیز شبکه فروش خود را در فضای مجازی گسترش داده است.
رضایت مشتری(رتبه): 7
پاسخگویی(رتبه): 7
رسیدگی به شکایات(رتبه): 7
سادگی و سرعت پرداخت خسارات(رتبه): 9
رضایت از مبلغ خسارت دریافتی(رتبه): 13
بیمه ملت

شرکت بیمه پارسیان

فعاليت بيمه پارسيان به استناد قانون تاسيس موسسات بيمه غيردولتي وقانون تاسيس بيمه مرکزي ايران از تاریخ 28/2/1382 آغاز شده.
این شرکت دارای مجوز فعاليت در انجام كليه امور بيمه هاي بازرگانياعم از بيمه هاي اموال ، مسئوليت و اشخاص مي باشد
شبکه فروش بیمه پارسیان از شعب بیمه پارسیان، نمایندگان بیمه پارسیان، کارگزاران بیمه و اگریگیتورهای بیمه تشکیل شده است .
بیش از ۶۰ شعبه بیمه پارسیان در سطح کشور وجود دارد و آمار نمایندگان آن به بیش از ۴۰۰۰ می‌رسد که البته تمامی این نمایندگان فعال نیستند و تعداد دقیق نمایندگان فعال بیمه پارسیان چیزی کمتر از این رقم است.
با این حال شبکه فروش بیمه پارسیان به شکل مطلوبی در بازار بیمه مشغول فعالیت است و از طریق همکاری با اگریگیتورهای بیمه، در بازار آنلاین بیمه نیز حضور فعال دارد.
رضایت مشتری(رتبه): 8
پاسخگویی(رتبه): 14
رسیدگی به شکایات(رتبه): 10
سادگی و سرعت پرداخت خسارات(رتبه): 5
رضایت از مبلغ خسارت دریافتی(رتبه): 8
بیمه پارسیان

شرکت بیمه دی

شرکت بیمه دی (سهامی عام) در سال 1383 با اخذ مجوز رسمی از بیمه مرکزی ایران و شورای عالی بیمه به منظور ارایه خدمات بیمه‌ای در رشته‌های مختلف به ثبت رسید.
بیمه دی از ابتدای شروع کار خود تا کنون موفق به ایجاد حدوداً ۵۰ شعبه و بیش از ۱۸۰۰ نمایندگی در کشور شده است. در شبکه فروش اینترنتی نیز بیمه دی فعال است و از طریق یوبیم و یا سایت‌های مشابه می‌توان انواع بیمه را به صورت آنلاین تهیه کرد.
رضایت مشتری(رتبه): 9
پاسخگویی(رتبه): 10
رسیدگی به شکایات(رتبه): 6
سادگی و سرعت پرداخت خسارات(رتبه): 10
رضایت از مبلغ خسارت دریافتی(رتبه): 11
بیمه دی

شرکت بیمه سینا

بیمه سینا از شرکت های بیمه خصوصی است که در سال ۸۲ مجوز فعالیت خود را دریافت کرد و از همان تاریخ وارد بازار بیمه کشور شد.
شش سهام‌دار این شرکت عبارت‌اند از: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، بنیاد علوی، شرکت صادرات نیرو خلیج فارس، شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان، شرکت لیزینگ جامع سینا، شرکت مادر تخصصی مالی و سرمایه‌گذاری سینا. شبکه فروش بیمه سینا را ۵۱ شعبه، ۷۰۱ نمایندگی و ۱۹۹ نماینده بیمه عمر تشکیل می‌دهند.
رضایت مشتری(رتبه): 10
پاسخگویی(رتبه): 9
رسیدگی به شکایات(رتبه): 11
سادگی و سرعت پرداخت خسارات(رتبه): 8
رضایت از مبلغ خسارت دریافتی(رتبه): 9
بیمه سینا

شرکت بیمه نوین

شركت بيمه نوين به عنوان هجدهمين شركت بيمه در كشور در تاريخ ۱۳۸۴/۱۰/۲۰ و پس از اخذ مجوز فعاليت از بيمه مركزی جمهوری اسلامی ايران فعاليت خود را آغاز نموده است.
بیش از ۳۰ شعبه در سراسر ایران و بیشتر از ۱۰۰۰ نمایندگی شبکه فروش بیمه نوین را تشکیل می‌دهند. امکان خرید اینترنتی انواع بیمه نوین نیز از طریق اگریگیتورهای بیمه مانند یوبیم نیز وجود دارد.
رضایت مشتری(رتبه): 11
پاسخگویی(رتبه): 13
رسیدگی به شکایات(رتبه): 8
سادگی و سرعت پرداخت خسارات(رتبه): 11
رضایت از مبلغ خسارت دریافتی(رتبه): 12
بیمه نوین

شرکت بیمه البرز

شركت بيمه البرز با هدف اوليه ارائه خدمات بيمه اي مطلوب و با كيفيت به هموطنان و ايجاد تنوع در بازار بيمه و كسب رضايت بيمه گذراران در تاريخ ۲۸ تيرماه ۱۳۳۸ توسط بخش خصوصي تاسيس شد.
پس از پيروزي انقلاب اسلامي بيمه البرز به دليل عملكرد موفق با همان نام به فعاليت خود ادامه داد . شركت بيمه البرز هم اكنون با ۵۴ شعبه و بيش از دو هزار نماينده فعال، در سرتاسر كشور آماده ارايه خدمات بيمه اي به هموطنان است.
رضایت مشتری(رتبه): 12
پاسخگویی(رتبه): 17
رسیدگی به شکایات(رتبه): 8
سادگی و سرعت پرداخت خسارات(رتبه): 15
رضایت از مبلغ خسارت دریافتی(رتبه): 19
بیمه البرز

شرکت بیمه میهن

شرکت بیمه میهن (سهامی عام) در تاریخ ۱۸ شهریور ۱۳۸۷ فعالیت خود را اغاز کرده و پروانه فعالیت آن بوسیله بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران همان سال صادر گردیده‌است.
این شرکت با همکاری چندین شرکت مانند شرکت تعاونی مصرف کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شرکت سامان محیط، شرکت سپرده و سرمایه‌گذاری صبا وابسته به شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی تأسیس شده است.
شبکه فروش بیمه میهن متشکل از ۵۰ نماینده و شعبه در کشور است.
رضایت مشتری(رتبه): 14
پاسخگویی(رتبه): 15
رسیدگی به شکایات(رتبه): 9
سادگی و سرعت پرداخت خسارات(رتبه): 12
رضایت از مبلغ خسارت دریافتی(رتبه): 10
بیمه میهن

شرکت بیمه پاسارگاد

بیمه پاسارگاد به پشتوانه گروه مالی پاسارگاد در سال ۱۳۸۵ موفق به اخذ مجوزهای لازم گردیده و از همان تاریخ در خصوص ارایه خدمات مختلف بیمه‌ای در بازار بیمه ایران مشغول به فعالیت است.
علی‌رغم این که بیمه پاسارگاد قدمت چندانی ندارد اما شبکه فروش گسترده‌ای دارد و در سرتاسر ایران مشغول ارایه خدمات این بیمه هستند. بیش از ۱۵ مدیریت منطقه و بیش از ۸۰ شعبه فعال و همچنین بیش از ۲۰۰۰ نمایندگی در سطح کشور تشکیل دهنده شبکه فروش بیمه پاسارگاد است.
در کنار این می‌توان به ۸۴۰۰ نماینده فروش بیمه عمر و آتیه پاسارگاد اشاره کرد که در حال خدمت‌رسانی در این رشته بیمه‌ای هستند به علاوه که ۵۵۰ کارگزار بیمه نیز با بیمه پاسارگاد همکاری می‌کنند. بیمه پاسارگاد به عنوان یکی از طرفین قرارداد بیمه با اگریگیتور‌ها نیز همکاری می‌کنند و سهم قابل توجهی نیز از بازار آنلاین بیمه کشور را به خود اختصاص داده‌اند.
رضایت مشتری(رتبه): 13
پاسخگویی(رتبه): 11
رسیدگی به شکایات(رتبه): 5
سادگی و سرعت پرداخت خسارات(رتبه): 7
رضایت از مبلغ خسارت دریافتی(رتبه): 14
بیمه پاسارگاد

شرکت بیمه تعاون

شرکت بیمه تعاون (تعاونی سهامی عام) بر اساس «قانون تأسیس مؤسسات بیمه غیر دولتی» و «قانون تأسیس بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بیمه گری» و تأیید شورای عالی بیمه و تصویب مجمع عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 1392/04/20 پروانه فعالیت خود را در انواع رشته های بیمه اموال، مسئولیت، و اشخاص اخذ نمود.
شبکه فروش بیمه تعاون از ۲۱ شعبه و بیشتر از ۴۵۰ نمایندگی در کشور تشکیل شده است هچنین امکان خرید اینترنتی انواع بیمه تعاون نیز از طریق اگریگیتورهای بیمه مانند یوبیم نیز وجود دارد.
رضایت مشتری(رتبه): 16
پاسخگویی(رتبه): 8
رسیدگی به شکایات(رتبه): 16
سادگی و سرعت پرداخت خسارات(رتبه): 18
رضایت از مبلغ خسارت دریافتی(رتبه): 1
بیمه تعاون

شرکت بیمه سامان

شركت بيمه سامان در تاریخ 1383/11/27 به منظور ارائه خدمات بیمه های بازرگانی در رشته بيمه‌هاي اموال، مسئوليت و اشخاص در سازمان ثبت شرکتها با شماره ثبت 241059 ثبت شد و در تاریخ 1383/12/11مجوز فعاليت خود را در رشته های زندگی ، غیر زندگی و بیمه های اتكايي از بيمه مركزي دریافت نمود و به عنوان ششمين عضو گروه مالی سامان فعاليت خود را آغاز کرد.
بانك سامان، شركت سرمايه‌گذاري بانك سامان، شركت سرمايه‌گذاري مس سرچشمه ، صندوق بازنشستگي شركت ملي صنايع مس ايران و مؤسسه صندوق حمايت و بازنشستگي كاركنان فولاد به همراه جمعي از اشخاص حقيقي و حقوقي با سوابق طولاني در صنايع مالي و توليدي اعضاي هيأت مؤسس شركت بيمه سامان را تشكيل مي‌دهند.
شبکه فروش بیمه سامان از ۲۶ شعبه و بیشتر از ۷۵۰ نمایندگی در کشور تشکیل شده است. از طرفی با ورود به سامانه فروش آنلاین از طریق اگریگیتور‌ها، این بیمه بخشی از بازار اینترنتی بیمه کشور را نیز در اختیار دارد و هم اکنون با مراجعه به یوبیم یا سایت مشابه می‌توان انواع بیمه‌های سامان را خریداری کرد.
رضایت مشتری(رتبه): 15
پاسخگویی(رتبه): 16
رسیدگی به شکایات(رتبه): 12
سادگی و سرعت پرداخت خسارات(رتبه): 14
رضایت از مبلغ خسارت دریافتی(رتبه): 18
بیمه سامان

شرکت بیمه سرمد

بیمه سرمد یکی دیگر از شرکت‌های خصوصی بیمه است که در سال ۱۳۹۲ با اخذ مجوز آغاز به کار کرد و از سهام‌داران عمده آن می‌‎توان به بانک صادرات و بانک شهر اشاره کرد. بیمه سرمد تقریباً با ۱۹۰۰ مرکز خدمات‌دهی شامل شعب، نمایندگی و کارگزاران بیمه در تمام کشور، مشغول به فعالیت و ارایه خدمات بیمه‌ای است.
رضایت مشتری(رتبه): 17
پاسخگویی(رتبه): 18
رسیدگی به شکایات(رتبه): 19
سادگی و سرعت پرداخت خسارات(رتبه): 17
رضایت از مبلغ خسارت دریافتی(رتبه): 17
بیمه سرمد

شرکت بیمه ما

شرکت بیمه ما در تیرماه 1390 به پشتوانه بانک ملت و دیگر مجموعه‌های مرتبط با بانک ملت و همچنین سرمایه‌گذاران حقوقی و حقیقی دیگر به ثبت رسید.
شرکت بیمه ما توانسته است در مدت‌زمانی اندک، جایگاه خود را در صنعت بیمه ایران به دست آورد. بیش از ۴۰ شعبه و ۱۰۰۰ نماینده در کنار ۳ نماینده حقوقی تشکیل‌دهنده شبکه فروش بیمه ما هستند. امکان خرید انواع بیمه ما به صورت آنلاین و از طریق اگریگیتور‌های بیمه‌ای امکان‌پذیر است.
رضایت مشتری(رتبه): 18
پاسخگویی(رتبه): 12
رسیدگی به شکایات(رتبه): 18
سادگی و سرعت پرداخت خسارات(رتبه): 16
رضایت از مبلغ خسارت دریافتی(رتبه): 7
بیمه ما

شرکت بیمه آرمان

شرکت بیمه آرمان در زمستان سال 1390 موفق به اخذ مجوز‌های لازم از مؤسسات ذی‌ربط و همچنین سازمان بیمه مرکزی شد و به عنوان یکی از شرکت‌های ارایه کننده خدمات بیمه فعالیت خود را آغاز کرد و با تحت پوشش قرار دادن کارکنان شرکت‌های مختلف توانست با گذشت دو سال و طبق آمار اعلام‌شده در پایان سال 1392 نزدیک به 1570 میلیارد ریال فروش بیمه در کشور انجام دهد.
بخش مهمی از شبکه فروش بیمه آرمان را نمایندگان این بیمه در سطح کشور انجام می‌دهند. طبق آخرین گزارش این شرکت، بیمه آرمان دارای 41 شعبه و 800 نمایندگی فعال در سطح کشور است که وظیفه مشاوره، فروش و پیگیری وصول خسارات و دیگر خدمات بیمه‌ای بیمه آرمان را به عهده دارند.
رضایت مشتری(رتبه): 19
پاسخگویی(رتبه): 19
رسیدگی به شکایات(رتبه): 17
سادگی و سرعت پرداخت خسارات(رتبه): 19
رضایت از مبلغ خسارت دریافتی(رتبه): 16
بیمه آرمان